Codeweek στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στη Πάτρα

17 Οκτωβρίου 2019 στη Πάτρα

CodeAthon : Βελτιώστε το παιχνίδι & παίξτε σε Scratch!

Πρωτοβουλία προγραμματισμού κώδικα για μαθητές 8-16 ετών, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού Europe Code Week 2019

Δωρεάν συμμετοχή με απαραίτητη την προκράτηση θέσεων στο stem.edu.gr

Υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας

Το CodeAthon επιστρέφει στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού Europe Code Week 2019! Μετά την επιτυχημένη πρώτη του διοργάνωση το 2018, φέτος το CodeAthon επεκτείνεται γεωγραφικά και στα τέλη Οκτωβρίου 2019 θα ταξιδέψει σε 6 πόλεις: Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ιωάννινα – Ξάνθη – Πάτρα – Τρίκαλα.

Το CodeAthon διοργανώνεται από τον STEM Education στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού Europe Code Week 2019, σε συνεργασία με τον WRO Hellas και με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE. Η δράση θα υλοποιηθεί με την υποστήριξη της Google, με τη συνδιοργάνωση του Δήμου Τρικκαίων και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και με τη φιλοξενία της OTEAcademy. Στο πλαίσιο του CodeAthon θα προσφερθούν δωρεάν εντατικά σεμινάρια κατάρτισης εκπαιδευτικών στον προγραμματισμό με scratch.

 

Τι είναι το CodeAthon

Το CodeAthon είναι μια εκπαιδευτική και ψυχαγωγική δράση μη διαγωνιστικού χαρακτήρα και απευθύνεται σε ομάδες 2-3 παιδιών ηλικίας 8-16 ετών, με τη συνοδεία και καθοδήγηση ενός ενήλικα (εκπαιδευτικού, γονέα κ.ο.κ.). Σκοπός του CodeAthon είναι να παροτρύνει τους μαθητές να αποκτήσουν μία δημιουργική στάση απέναντι στον προγραμματισμό, αναπτύσσοντας παράλληλα τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες και μαθαίνοντας να εργάζονται ομαδικά. Οι ομάδες που συμμετέχουν στο CodeAthon καλούνται:

  • Να μελετήσουν ένα προγραμματιστικό πρόβλημα σε Scratch (προγραμματιστικό περιβάλλον σε ανάπτυξη του Πανεπιστημίου MIT)
  • Να αναζητήσουν τρόπους και λύσεις για να βελτιώσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα και
  • Να παρουσιάσουν τις λύσεις τους (εφόσον το επιθυμούν)
  • Τα έργα -όσων ομάδων το επιθυμούν- θα δημοσιοποιηθούν στον ιστότοπο του STEM Education.

Το υλικό που θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητικές ομάδες στο πλαίσιο του CodeAThon βασίζεται στα «Σενάρια Διδασκαλίας σε Περιβάλλοντα Οπτικού Προγραμματισμού με Πλακίδια» (Αν. Λαδιάς, Γ. Παπαδόπουλος, Δ. Φωτιάδης), ένα εκπαιδευτικό πακέτο 25 διδακτικών σεναρίων σε Scratch με θέματα από τη ρομποτική, που στοχεύει στην εισαγωγή στη Μηχανική Λογισμικού. Το υλικό της σειράς φιλοξενείται από τον Δεκέμβριο του 2014 στον χώρο της κοινότητας «Σενάρια Διδασκαλίας σε Περιβάλλοντα Οπτικού Προγραμματισμού με Πλακίδια» στην πλατφόρμα Open Discovery Space (ODS) που εντάσσεται στις γενικότερες δράσεις έρευνας και καινοτομίας τις οποίες προωθεί το Υπουργείο Παιδείας (Αρ. Πρωτ. 192096/Δ2, 26-11-2014). Το υλικό παρήχθη στο πλαίσιο του προγράμματος ODS.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο CodeAthon, οι ενήλικες καθοδηγητές των ομάδων (εκπαιδευτικοί, γονείς κ.ο.κ.) θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν δωρεάν εντατικά σεμινάρια επάνω στον προγραμματισμό με Scratch.

Η διεξαγωγή

Την ημέρα διεξαγωγής του CodeAthon, οι ομάδες θα φέρουν μαζί τους φορητούς υπολογιστές τους, στους οποίους θα δουλέψουν. Οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερις ώρες για να τροποποιήσουν/εμπλουτίσουν το πρόγραμμα, που προσομοιώνει εικονικά τη συμπεριφορά ενός ρομπότ που συλλέγει αντικείμενα και τα εναποθέτει σε κατάλληλα σημεία. Για να το κάνουν αυτό, οι ομάδες μπορούν είτε να εφαρμόσουν τις ιδέες που σκέφτηκαν κατά τον μήνα της προετοιμασίας, είτε να αυτοσχεδιάσουν επί τόπου, με την καθοδήγηση των συνεργατών του STEM Education που θα τους δίνουν συγκεκριμένα προβλήματα προς επίλυση.

Θα αναδειχθούν νικητές; Ναι, το παιχνίδι και η μάθηση!

Το CodeAthon δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα. Ο σκοπός του είναι καθαρά εκπαιδευτικός και ψυχαγωγικός. Κατά τη διάρκεια του CodeAthon θα παρουσιαστούν ζωντανά τα προγράμματα ορισμένων από τις ομάδες, εφόσον το επιθυμούν. Αντίστοιχα, μετά από την ολοκλήρωση του CodeAthon, τα έργα όλων των ομάδων θα αναρτηθούν δημόσια (μαζί με την περιγραφή και τον κώδικά τους, καθώς επίσης με τα στοιχεία των μελών της ομάδας, εφόσον τα μέλη της το επιθυμούν) και θα αποτελέσουν τμήματα ενός αποθετηρίου με ανοικτή πρόσβαση για όλους.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ημερομηνίες & χώροι υλοποίησης σε κάθε πόλη:

  • Αθήνα: Κυριακή 20/10/2019 στις εγκαταστάσεις της OTE Academy (Πέλικα & Σπάρτης 1, Μαρούσι, 15122, Αθήνα)
  • Θεσσαλονίκη: Κυριακή 20/10/2019 στον χώρο του STEM Education Θεσσαλονίκης (Β. Όλγας 227 & Νέστορος Τύπα 13, 54646, Θεσσαλονίκη)
  • Ιωάννινα: Κυριακή 20/10/2019 στον χώρο του STEM Education Ιωαννίνων (Μαρίκας Κοτοπούλη 62, 45445, Ιωάννινα)
  • Ξάνθη: Σάββατο 19/10/2019 στον χώρο Xanthi TechLab (Ανδρέου Δημητρίου 7, 67100, Ξάνθη)
  • Πάτρα: Πέμπτη 17/10/2019 στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Αριστοτέλους 18, 26335, Περιβόλα)
  • Τρίκαλα: θα ανακοινωθεί σύντομα στο Μουσείο Τσιτσάνη (Βενιζέλου & Καρδίτσης 1, 42100, Τρίκαλα)

 

 

Είσοδος & κρατήσεις θέσεων: Η είσοδος είναι δωρεάν με απαραίτητη την κράτηση θέσεων στον επίσημο ιστότοπο stem.edu.gr

 

 

 

Πληροφορίες Πάτρα:

Αχιλλεόπουλος Νίκος 261 0367649 (ΕΑΠ),

Άρης Λούβρης 261 0362425 (ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας)